Masterat

Programe de masterat
Masterat admin September 22, 2022
73% rată de retenție
20 ANI DE EXCELENȚĂ ACADEMICĂ
96% rată de ocupare locuri buget

Masteratul de Relații Publice se adresează absolvenților unei diplome de licență, indiferent de profil. Datorită abordării pedagogice diferențiate, masteranzii pot fi atât absolvențil de programe de licență în științele comunicării, cât și absolvenți ai unor domenii de studiu diverse care se vor familiariza în primul an de studiu cu noțiunile de bază din domeniul relațiilor publice. Cunoștințele teoretice se îmbină cu pregătirea practică, orientarea masteratului fiind către cerințele actuale ale pieței de profil din domeniu. Dintre competențele specifice dobândite pe parcursul celor doi ani de studiu merită amintită capacitatea de a proiecta, derula și evalua campanii de relații publice de diverse tipuri. Profilul absolventului presupune integrarea acestuia în organizații publice și private în calități diverse: expert în relații publice, specialist în comunicare, employer branding specialist, purtător de cuvânt, brand manager, event manager etc.

Masteratul de Relații Publice funcționează atât la zi, cât și la frecvență redusă.

Competenţele asigurate prin programul de studii:

C1. Înțelegerea și utilizarea avansată a limbajului, metodologiilor și cunoștințelor de specialitate din domeniul științelor comunicării

Absolventul va: 

  • cunoaÈ™te metode de cercetare sistematice pentru identificarea de informaÈ›ii specifice È™i evalua relevanÈ›a informaÈ›iei;
  • cunoaÈ™te legislaÈ›ia privind drepturile de autor, legislaÈ›ia privind comunicarea publică È™i privată pe platformele digitale;
  • cunoaÈ™te principiile deontologice È™i normele etice specifice aplicabile în contextul comunicării publice È™i respectării unor standarde de comunicare.

C2. Utilizarea avansată a noilor tehnologii de informare și comunicare (NTIC)

Absolventul va:

  • cunoaÈ™te caracteristicile, modalitatea de utilizare È™i operare a diferitelor platforme online;
  • cunoaÈ™te procesul prin care învățarea, eficienÈ›a, utilitatea È™i uÈ™urinÈ›a de utilizare a unei platforme online poate fi definită È™i măsurată;
  • cunoaÈ™te limbajele utilizate în contextul comunicării digitale - È™i limbajele de specialitate în contextul utilizării reÈ›elelor de socializare.

C3. Adaptarea strategiilor comunicaționale la tipurile diferite de audiență / public implicate în comunicare (nivel avansat)

Absolventul va:

  • înÈ›elege segmentarea publicului/ audienÈ›ei È™i va putea identifica diferite publicuri-È›intă în contextul unor proiecte de comunicare specifice;
  • distinge între diferite strategii de comunicare în funcÈ›ie de situaÈ›ii de comunicare digitală diferite È™i categorii/ segmente de public/ utilizatori;
  • cunoaÈ™te procese mentale precum atenÈ›ia, memoria, limbajul, percepÈ›ia, soluÈ›ionarea problemelor, creativitate È™i gândirea.

C4. Dezvoltarea, implementarea și evaluarea strategiilor integrate de relații publice

Absolventul va:

  • cunoaÈ™te principii È™i mecanisme avansate de realizare a campaniilor de relaÈ›ii publice;
  • deÈ›ine cunoÈ™tinÈ›e avansate în determinarea È™i gestionarea potenÈ›ialilor factori de risc economici, politici È™i culturali asupra campaniilor de relaÈ›ii publice;
  • cunoaÈ™te È™i înÈ›elege metodologii avansate de cercetare ca suport în formularea strategiilor de relaÈ›ii publice. 

C5. Analiza și planificarea modului în care un brand este poziționat pe piață

Absolventul va:

  • cunoaÈ™te marketingul canalelor de distribuÈ›ie;
  • cunoaÈ™te politicile companiei;
  • cunoaÈ™te È™i înÈ›elege strategiile de comunicare cu clienÈ›ii È™i potenÈ›ialii clienÈ›i.

C6. Crearea, transmiterea și menținerea imaginii sau reputației dorite a clientului

Absolventul va:

  • cunoaÈ™te teorii È™i tehnici avansate de comunicare;
  • cunoaÈ™te în profunzime mecanismele de formare a opiniei publice;
  • cunoaÈ™te È™i înÈ›elege rolul canalelor media È™i al evenimentelor asupra promovării pozitive a imaginii clientului.

Responsabilităţi şi autonomie

Absolventul va putea: 

  • rezolva în mod realist – cu argumentare atât teoretică, cât È™i practică – a unor situaÈ›ii profesionale uzuale, în vederea soluÈ›ionării eficiente È™i deontologice a acestora;
  • aplica tehnici de muncă eficientă în echipa multidisciplinară cu îndeplinirea anumitor sarcini pe paliere ierarhice;
  • autoevalua nevoia de formare profesională în scopul inserÈ›iei È™i a adaptării la cerinÈ›ele pieÈ›ei muncii;
  • respecta documentele informative transmise de clienÈ›i, planul de lucru, solicitările creative ale artiÈ™tilor, cerinÈ›ele tehnice formulate de programatori È™i bugetul stabilit pentru proiectul în execuÈ›ie; 
  • dezvolta reÈ›ele profesionale, stabili contacte pentru a menÈ›ine fluxul de informaÈ›ii, stabili relaÈ›ii de afaceri È™i utiliza diferite canale de comunicare profesională;
  • aborda problemele în mod critic, dezvolta idei creative È™i defini planuri de afaceri în contextul mediei tradiÈ›ionale È™i digitale.

 

Conform COR (Clasificarea ocupaţiilor din România) și ESCO (Clasificarea europeană a aptitudinilor/ competențelor, calificărilor și ocupațiilor), deținătorul unei diplome de masterat de Relații Publice poate activa ca: consultant relații publice, brand manager, purtător de cuvânt.

Masteratul de Publicitate se adresează absolvenților unei diplome de licență, indiferent de profil. Datorită abordării pedagogice diferențiate, masteranzii pot fi atât absolvenți de programe de licență în științele comunicării, cât și absolvenți ai unor domenii de studiu diverse, care se vor familiariza în primul an de studiu cu noțiunile de bază din domeniul publicității. În cadrul acestui program, agenția de publicitate VITRINA din Cluj-Napoca oferă Seminarul Vitrina, o serie de întâlniri cu specialiști ai agenției din diverse domenii ale activității publicitare. Totodată, cadre didactice cu experiență din universitățile partenere din UE predau cursuri de profil. 

Pregătirea practică este foarte importantă, orientarea masteratului fiind către cerințele de formare ale pieței de profil din domeniu. Publicitatea este analizată în formele sale clasice, dar și în cele neconvenționale, având în vedere rolul comunicării digitale în societatea contemporană. Vorbim în cadrul cursurilor despre cum realizăm conținut de calitate, despre storytelling, despre creativitate și strategie, despre rolul inteligenței artificiale în publicitate (de ex. în realizarea implementării media de tip programatic), despre publicitatea în reviste, la radio, în podcast-uri și la televiziune, despre publicitatea outdoor, publicitate online și pe rețelele sociale, dar și despre forme de publicitate de tip native advertising, in-game-advertising, product placement, etc. În cadrul programului există chiar un curs despre influencerii din social media și rolul lor publicitar, o parte din membrii echipei de cadre didactice care predau la acest masterat fiind implicați în cercetarea acestui fenomen la nivel internațional. Dintre competențele specifice dobândite pe parcursul celor doi ani de studiu merită amintită capacitatea de a proiecta, implementa și evalua campanii de publicitate de diverse tipuri.

Profilul absolventului presupune integrarea acestuia în instituții publice și private de profil în calități diverse: copywriter, account manager, media planner, social media manager etc.

Masteratul de Publicitate funcționează atât la zi, cât și la frecvență redusă.

Competenţele asigurate prin programul de studii:

C1. Înțelegerea și utilizarea avansată a limbajului, metodologiilor și cunoștințelor de specialitate din domeniul științelor comunicării (nivel avansat)

Absolventul va:  

  • cunoaÈ™te metode de cercetare sistematice pentru identificarea de informaÈ›ii specifice È™i evalua relevanÈ›a informaÈ›iei;
  • cunoaÈ™te legislaÈ›ia privind drepturile de autor, legislaÈ›ia privind comunicarea publică È™i privată pe platformele digitale;
  • cunoaÈ™te principiile deontologice È™i normele etice specifice aplicabile în contextul comunicării publice È™i respectării unor standarde de comunicare.

C2. Utilizarea avansată a noilor tehnologii de informare și comunicare (NTIC) (nivel avansat)

Absolventul va:

  • cunoaÈ™te caracteristicile, modalitatea de utilizare È™i operare a diferitelor platforme online;
  • cunoaÈ™te procesul prin care învățarea, eficienÈ›a, utilitatea È™i uÈ™urinÈ›a de utilizare a unei platforme online poate fi definită È™i măsurată;
  • cunoaÈ™te limbajele utilizate în contextul comunicării digitale - È™i limbajele de specialitate în contextul utilizării reÈ›elelor sociale.

C3. Adaptarea strategiilor comunicaționale la tipurile diferite de audiență / public implicate în comunicare (nivel avansat)

Absolventul va:

  • înÈ›elege segmentarea publicului/audienÈ›ei È™i va putea identifica diferite publicuri È›intă în contextul unor proiecte de comunicare specifice; 
  • distinge între diferite strategii publicitare în funcÈ›ie de situaÈ›ii de comunicare digitală diferite È™i categorii/segmente de public/utilizatori;
  • cunoaÈ™te procese mentale precum atenÈ›ia, memoria, limbajul, percepÈ›ia, soluÈ›ionarea problemelor, creativitate È™i gândirea.

C4. Managementul echipelor creative din publicitate

Absolventul va:

  • administra echipa responsabilă de crearea de reclame È™i spoturi publicitare; 
  • supraveghea întregul proces creativ È™i implementarea conceptelor creative pe baza strategiei; 
  • prezenta clientului ideile È™i modelele elaborate de echipa sa

C5. Analiza și planificarea modului în care un brand este poziționat pe piață

Absolventul va:

  • cunoaÈ™te marketingul canalelor de distribuÈ›ie; 
  • cunoaÈ™te politicile companiei;
  • cunoaÈ™te È™i înÈ›elege strategiile de comunicare cu clienÈ›ii È™i potenÈ›ialii clienÈ›i.

C6. Dezvoltarea și implementarea media a campaniilor publicitare

Absolventul va:

  • È™ti cum să achiziÈ›ioneze, în numele clienÈ›ilor, spaÈ›iu publicitar atât în media tradiÈ›ională, cât È™i în cea digitală; 
  • analiza eficacitatea È™i caracterul adecvat al diferitelor canale în funcÈ›ie de produsul sau serviciul care urmează să fie promovat; 
  • È™ti cum să pună în aplicare planuri de publicitate prin cel mai adecvat mijloc de comunicare.

Responsabilităţi şi autonomie

Absolventul va putea:

  • rezolva în mod realist – cu argumentare atât teoretică, cât È™i practică – a unor situaÈ›ii profesionale uzuale, în vederea soluÈ›ionării eficiente È™i deontologice a acestora;
  • aplica tehnici de muncă eficientă în echipa multidisciplinară cu îndeplinirea anumitor sarcini pe paliere ierarhice;
  • autoevalua nevoia de formare profesională în scopul inserÈ›iei È™i a adaptării la cerinÈ›ele pieÈ›ei muncii;
  • respecta documentele informative transmise de clienÈ›i, planul de lucru, solicitările creative ale artiÈ™tilor, cerinÈ›ele tehnice formulate de programatori È™i bugetul stabilit pentru proiectul în execuÈ›ie; 
  • dezvolta reÈ›ele profesionale, stabili contacte pentru a menÈ›ine fluxul de informaÈ›ii, stabili relaÈ›ii de afaceri È™i utiliza diferite canale de comunicare profesională;
  • aborda problemele în mod critic, dezvolta idei creative È™i defini planuri de afaceri în contextul mediei tradiÈ›ionale È™i digitale.

 

Conform COR (Clasificarea ocupaţiilor din România) și ISCO-08 (Clasificarea europeană a aptitudinilor/ competențelor, calificărilor și ocupațiilor), deținătorul unei diplome de masterat de Publicitate poate activa ca: creative director, brand manager, specialist achiziționare spațiu publicitar.

Der Masterstudiengang Öffentlichkeitsarbeit und Werbung in deutscher und englischer Sprache richtet sich an BachelorabsolventInnen, die über Deutschkenntnisse verfügen und ihre Fachkenntnisse in den Bereichen PR und Werbung erweitern möchten. Dank des ausdifferenzierten pädagogischen Ansatzes werden die MasterstudentenInnen, die sowohl AbsolventenInnen eines Bachelorstudiums im Bereich der Kommunikationswissenschaften, als auch AbsolventenInnen verschiedener Fachrichtungen sein können, bereits in ihrem ersten Studienjahr mit den Grundlagen der Öffentlichkeitsarbeit und der Werbung vertraut gemacht. Die erworbenen theoretischen Kenntnisse werden von der praktischen Ausrichtung des Programms ergänzt, dessen Inhalt den Anforderungen des Arbeitsmarktes entgegenkommt. Vorlesungen und Seminare über Werbung (klassische und unkonventionelle Werbeformen), Online-Werbung, strategisches Kommunikationsmanagement, Audio-visuelle Kommunikation, Öffentlichkeitsarbeit, Kommunikationstheorien, Krisenkommunikation, Mediensysteme u.a. werden während der vier Semester angeboten. Dabei wird auch die Rolle der digitalen Kommunikation in der heutigen Gesellschaft berücksichtigt.

Das Studium bietet den Vorteil einer internationalen Orientierung durch GastdozentInnen aus dem deutschsprachigen Raum. Zugleich können die MasterandInnen an Workshops teilnehmen, die in Zusammenarbeit mit den erfolgreichsten einheimischen Werbe- und PR-Agenturen organisiert werden (z. B. die Werbeagentur VITRINA aus Cluj-Napoca, die das Vitrina-Seminar anbietet, eine Veranstaltungsreihe mit Agenturspezialisten aus verschiedenen Bereichen der Werbetätigkeit). Aufgrund der erworbenen Kenntnisse und Kompetenzen können sich die AbsolventInnen unseres Masterprogramms für folgende Berufe bewerben: PR-Berater, Copywriter, Account Manager, Wortführer, Strategischer Planer, Medienplaner usw. Dank der Ausbildung in deutscher und englischer Sprache erweitern sich die Chancen unserer MasterabsolventInnen erfolgreich auf dem Arbeitsmarkt aufgenommen zu werden.

Competenţele asigurate prin programul de studii:

C1. Ȋnţelegerea şi utilizarea avansată a limbajului, metodologiilor și cunoștințelor de specialitate din domeniul științelor comunicării

Absolventul va: 

  • Aplica metode de cercetare sistematice pentru identificarea de informaÈ›ii specifice È™i evalua relevanÈ›a informaÈ›iei în contextual sistemelor tehnic;
  • CunoaÈ™te legislaÈ›ia privind drepturile de autor, legislaÈ›ia privind comunicarea publică È™i privată pe platformele digitale, legislaÈ›ia în domeniul securității TIC È™i cerinÈ›ele legislative privind produsele de TIC publicate sau transferate în mediile digitale;
  • CunoaÈ™te principiile deontologice È™i normele etice specifice aplicabile în contextul comunicării publice È™i respectării unor standarde editoriale. 

C2. Utilizarea avansată a noilor tehnologii de informare și comunicare (NTIC)

Absolventul va:

  • CunoaÈ™te caracteristicile, modalitatea de utilizare È™i operare a diferitelor produse software;
  • CunoaÈ™te procesul prin care învățarea, eficienÈ›a, utilitatea È™i uÈ™urinÈ›a de utilizare a unei aplicaÈ›ii software poate fi definită È™i măsurată;
  • CunoaÈ™te limbajele utilizate în contextul comunicării digitale - limbaje de marcare specifice World Wide Web (HTML, XML, Markdown) È™i limbaje de redactare a foilor de stil (CSS) caracteristice proiectării vizuale a paginilor Web.

C3. Adaptarea strategiilor comunicaţionale la tipurile diferite de audiență / public implicate în comunicare

Absolventul va: 

  • ÈŠnÈ›elege segmentarea publicului/audienÈ›ei È™i va putea identifica diferite publicuri È›intă în contextul unor proiecte de comunicare specifice;
  • Distinge între diferite strategii editoriale în funcÈ›ie de situaÈ›ii de comunicare digitală diferite È™i categorii/segmente de public/utilizatori;
  • CunoaÈ™te procese mentale umane precum atenÈ›ia, memoria, limbajul, percepÈ›ia, soluÈ›ionarea problemelor, creativitatea È™i gândirea.

C4. Definirea conținutul și a structurii unui catalog sau a unui portofoliu în cadrul unei companii.

Absolventul va:

  • CunoaÅŸte tehnici de publicitate È™i caracteristicile produselor ÅŸi serviciilor;
  • CunoaÅŸte politicile întreprinderii;
  • CunoaÅŸte strategii de marketing de conÈ›inut;

C5. Analiza și planificarea modului în care un brand este poziționat pe piață

Absolventul va:

  • CunoaÈ™te marketingul canalelor de distribuÈ›ie;
  • CunoaÈ™te politicile companiei;
  • CunoaÈ™te È™i înÈ›elege strategiile de comunicare cu clienÈ›ii È™i potenÈ›ialii clienÈ›i.

C6. Colectarea de informații pe baza studiilor de piață

Absolventul va:

  • CunoaÈ™te metodele È™i instrumentele specifice cercetării de piață;
  • CunoaÈ™te metodele de analiză a datelor, atât calitative, cât È™i cantitative;
  • CunoaÈ™te principiile mixului de marketing;
  • CunoaÈ™te teorii È™i principii legate de comportamentul de consum È™i procesul decizional;
  • CunoaÈ™te tehnici atractive È™i interactive de prezentare a datelor.

Responsabilităţi şi autonomie

Absolventul va putea: 

  • Rezolva în mod realist - cu argumentare atât teoretică, cât È™i practică - a unor situaÈ›ii profesionale uzuale, în vederea soluÈ›ionării eficiente È™i deontologice a acestora;
  • Aplica tehnici de muncă eficientă în echipa multidisciplinară cu îndeplinirea anumitor sarcini pe paliere ierarhice;
  • Autoevalua nevoia de formare profesională în scopul inserÈ›iei È™i a adaptării la cerinÈ›ele pieÈ›ei muncii;
  • Respecta documentele informative transmise de clienÈ›i, planul de lucru, solicitările creative ale artiÈ™tilor, cerinÈ›ele tehnice formulate de programatori È™i bugetul stabilit pentru proiectul în execuÈ›ie;
  • Dezvolta reÈ›ele profesionale, stabili contacte pentru a menÈ›ine fluxul de informaÈ›ii, stabili relaÈ›ii de afaceri È™i utiliza diferite canale de comunicare profesională;
  • Aborda problemele în mod critic, dezvolta idei creative È™i va putea analiza datele colectate despre consumatori si piata de produse.

 

Conform COR (Clasificarea ocupaţiilor din România) şi ISCO-08/ESCO (Clasificarea europeană a aptitudinilor/ competenţelor, calificărilor şi ocupaţiilor) deținătorul acestei diplome poate activa ca: manager produse şi servicii, brand manager, analist studii de piaţă.

The Master of PR and Advertising (English line) addresses to the bachelor graduates, regardless of their profile, that have medium and advanced English proficiencies. Having a differentiated pedagogical approach, the master program offers, in the first year, basic knowledge on PR and advertising, and, in the second one, a more specialized perspective. Thus, the master students can be graduates either from communication sciences programs or other related domains.

The master program has both a strategic and creative component and a research one, both of them being profoundly empirical. The curricula offer courses on PR and advertising, communication strategic management, research methods, media systems, social psychology, digital communication and promotion through social media, online PR and advertising, organizational communication, creativity in PR and advertising, event planning, or career orientation. Accordingly, the focus is on understanding, developing, and implementing PR and advertising strategies, on critical, analytical and creative thinking, on using the new technologies in the strategic communication, and on the implementation of research instruments and communication tactics in real contexts. By graduating this master program, the students can become specialists in customer experience management, brand management, and market research. 

The mission of the master program is that of developing specialists in communication domain by permanently revising and adapting the curricula to the market demands. Hence, beside the mandatory internships, meetings with PR and advertising specialists are constantly organized. An example in this respect is the Vitrina Seminar, organized in collaboration with Vitrina advertising agency. It implies a set of workshops lead by specialists from different advertising and PR activity domains (e.g., strategy, creation and branding, PR and unconventional advertising, digital communication etc.). Other collaborations include specialists from human resources departments of different companies, event planners, PR experts from public institutions, influencers, or entrepreneurs. 

Regarding the research component, the mission of the master program is that of encouraging scientific research through involving students in research projects, and through student-professor collaborations within the publication process at the international level. In this respect, Communication and Social Innovation Research Center (CORE) and international conferences organized by the department (e.g., International Students’ Conference on Communication) offer a fertile ground for scientific development. The professors teaching at this master program have both studies or specialized internships abroad, and a rich research and publishing experience on the international market.  

The Master of PR and Advertising, English line, is an intensive professional and research program, in accordance with the requirements of a changing society. A special focus is on international and multicultural interaction (e.g., Erasmus scholarships, interactions with students from abroad studying in Romania). 

Competenţele asigurate prin programul de studii:

C1. Înțelegerea și utilizarea avansată a limbajului, metodologiilor și cunoștințelor de specialitate din domeniul științelor comunicării

Absolventul va: 

  • Aplica metode de cercetare sistematice pentru identificarea de informaÈ›ii specifice È™i evalua relevanÈ›a informaÈ›iei în contextual sistemelor tehnice;
  • CunoaÈ™te legislaÈ›ia privind drepturile de autor, legislaÈ›ia privind comunicarea publică È™i privată pe platformele digitale, legislaÈ›ia în domeniul securității TIC È™i cerinÈ›ele legislative privind produsele de TIC publicate sau transferate în mediile digitale;
  • CunoaÈ™te principiile deontologice È™i normele etice specifice aplicabile în contextul comunicării publice È™i respectării unor standarde editoriale.

C2. Utilizarea avansată a noilor tehnologii de informare și comunicare (NTIC)

Absolventul va:

  • CunoaÈ™te caracteristicile, modalitatea de utilizare È™i operare a diferitelor produse software;
  • CunoaÈ™te procesul prin care învățarea, eficienÈ›a, utilitatea È™i uÈ™urinÈ›a de utilizare a unei aplicaÈ›ii software poate fi definită È™i măsurată;
  • CunoaÈ™te limbajele utilizate în contextul comunicării digitale - limbaje de marcare specifice World Wide Web (HTML, XML, Markdown) È™i limbaje de redactare a foilor de stil (CSS) caracteristice proiectării vizuale a paginilor Web.

C3. Adaptarea strategiilor comunicaționale la tipurile diferite de audiență / public implicate în comunicare

Absolventul va:

    • ÃŽnÈ›elege segmentarea publicului/audienÈ›ei È™i va putea identifica diferite publicuri È›intă în contextul unor proiecte de comunicare specifice;
    • Distinge între diferite strategii editoriale în funcÈ›ie de situaÈ›ii de comunicare digitală diferite È™i categorii/segmente de public/utilizatori;
  • CunoaÈ™te procese mentale umane precum atenÈ›ia, memoria, limbajul, percepÈ›ia, soluÈ›ionarea problemelor, creativitatea È™i gândirea.

C4. Monitorizarea experienței clienților

Absolventul va:

    • CunoaÈ™te metode de analiză a datelor despre clienÈ›i;
    • CunoaÈ™te metode È™i tehnici de creare, evaluare È™i îmbunătățire a interacÈ›iunii cu clienÈ›ii;
    • CunoaÈ™te strategii de optimizare a experienÈ›ei clienÈ›ilor;
  • CunoaÈ™te È™i înÈ›elege instrumentele de segmentare a audienÈ›ei.

C5. Analiza și planificarea modului în care un brand este poziționat pe piață

Absolventul va:

    • CunoaÈ™te marketingul canalelor de distribuÈ›ie;
    • CunoaÈ™te politicile companiei;
  • CunoaÈ™te È™i înÈ›elege strategiile de comunicare cu clienÈ›ii È™i potenÈ›ialii clienÈ›i.

C6. Colectarea de informații pe baza studiilor de piață

Absolventul va:

  • CunoaÈ™te metodele È™i instrumentele. specifice cercetării de piață;
  • CunoaÈ™te metodele de analiză a datelor, atât calitative, cât È™i cantitative;
  • CunoaÈ™te principiile mixului de marketing;
  • CunoaÈ™te teorii È™i principii legate de comportamentul de consum È™i procesul decizional;
  • CunoaÈ™te tehnici atractive È™i interactive de prezentare a datelor.

Responsabilităţi şi autonomie

Absolventul va putea:

  • Rezolva în mod realist - cu argumentare atât teoretică, cât È™i practică - a unor situaÈ›ii profesionale uzuale, în vederea soluÈ›ionării eficiente È™i deontologice a acestora;
  • Aplica tehnici de muncă eficientă în echipa multidisciplinară cu îndeplinirea anumitor sarcini pe paliere ierarhice;
  • Autoevalua nevoia de formare profesională în scopul inserÈ›iei È™i a adaptării la cerinÈ›ele pieÈ›ei muncii;
  • Respecta documentele informative transmise de clienÈ›i, planul de lucru, solicitările creative ale artiÈ™tilor, cerinÈ›ele tehnice formulate de programatori È™i bugetul stabilit pentru proiectul în execuÈ›ie;
  • Dezvolta reÈ›ele profesionale, stabili contacte pentru a menÈ›ine fluxul de informaÈ›ii, stabili relaÈ›ii de afaceri È™i utiliza diferite canale de comunicare profesională;
  • Aborda problemele în mod critic, dezvolta idei creative È™i analiza datele colectate despre consumatori È™i piaÈ›a de produse.

 

Conform COR (Clasificarea ocupaţiilor din România) și ISCO-08/ESCO (Clasificarea europeană a aptitudinilor/ competențelor, calificărilor și ocupațiilor), deținătorul acestei diplome poate activa ca: specialist în managementul experienței oferite clienților, brand manager, analist studii de piață.

A képzés azoknak a gyakorlati szakembereknek szól, akiknek mindennapi munkájuk szerves része a személyközi vagy a nagyobb csoportokkal való kommunikáció: oktatók, képzők, a média munkatársai, közép– és felsővezetők, jogászok, lelkészek, irodavezetők, human erőforrás menedzserek vagy más területek képviselői.

A képzési program gyakorlati jellegű. A két éves mesterképzés négy nagyobb modulra bontható. Ezek a következők: verbális kommunikáció, non−verbális kommunikáció, személyiségfejlesztés és önismeret, valamint arculatépítés és personal branding.

 

Competenţele asigurate prin programul de studii:

C1. Înțelegerea si utilizarea avansată a limbajului, metodologiilor și cunoștințelor de specialitate din domeniul științelor comunicării

Absolventul va:

  • cunoaÈ™te metode de cercetare sistematice pentru identificarea de informaÈ›ii specifice È™i evalua relevanÈ›a informaÈ›iei;
  • cunoaÈ™te legislaÈ›ia privind drepturile de autor, legislaÈ›ia privind comunicarea publică È™i privată pe platformele digitale;
  • cunoaÈ™te principiile deontologice È™i normele etice specifice aplicabile în contextul comunicării publice È™i respectării unor standarde de comunicare.

C2. Utilizarea avansată a noilor tehnologii de informare și comunicare (NTIC)

Absolventul va:

    • cunoaÈ™te caracteristicile, modalitatea de utilizare È™i operare a diferitelor platforme online;
    • cunoaÈ™te procesul prin care învățarea, eficienÈ›a, utilitatea È™i uÈ™urinÈ›a de utilizare a unei platforme online poate fi definită È™i măsurată;
  • cunoaÈ™te limbajele utilizate în contextul comunicării digitale - È™i limbajele de specialitate în contextul utilizării reÈ›elelor de socializare.

C3. Adaptarea strategiilor comunicaționale la tipurile diferite de audiență / public implicate în comunicare (nivel avansat)

Absolventul va:

    • înÈ›elege segmentarea publicului/ audienÈ›ei È™i va putea identifica diferite publicuri-È›intă în contextul unor proiecte de comunicare specifice;
    • distinge între diferite strategii de comunicare în funcÈ›ie de situaÈ›ii de comunicare digitală diferite È™i categorii/ segmente de public/ utilizatori;
  • cunoaÈ™te procese mentale precum atenÈ›ia, memoria, limbajul, percepÈ›ia, soluÈ›ionarea problemelor, creativitate È™i gândirea.

C4. Dezvoltarea, implementarea și evaluarea strategiilor integrate de relații publice

Absolventul va:

    • cunoaÈ™te principii È™i mecanisme avansate de realizare a campaniilor de relaÈ›ii publice; 
    • deÈ›ine cunoÈ™tinÈ›e avansate în determinarea È™i gestionarea potenÈ›ialilor factori de risc economici, politici È™i culturali asupra campaniilor de relaÈ›ii publice;
  • cunoaÈ™te È™i înÈ›elege metodologii avansate de cercetare ca suport în formularea strategiilor de relaÈ›ii publice. 

C5. Analiza și planificarea modului în care un brand este poziționat pe piață

Absolventul va:

    • cunoaÈ™te marketingul canalelor de distribuÈ›ie;
    • cunoaÈ™te politicile companiei;
  • cunoaÈ™te È™i înÈ›elege strategiile de comunicare cu clienÈ›ii È™i potenÈ›ialii clienÈ›i.

C6. Crearea, transmiterea și menținerea imaginii sau reputației dorite a clientului

Absolventul va:

  • cunoaÈ™te teorii È™i tehnici avansate de comunicare;
  • cunoaÈ™te în profunzime mecanismele de formare a opiniei publice;
  • cunoaÈ™te È™i înÈ›elege rolul canalelor media È™i al evenimentelor asupra promovării pozitive a imaginii clientului.

Responsabilităţi și autonomie

Absolventul va putea: 

  • rezolva în mod realist – cu argumentare atât teoretică, cât È™i practică – a unor situaÈ›ii profesionale uzuale, în vederea soluÈ›ionării eficiente È™i deontologice a acestora;
  • aplica tehnici de muncă eficientă în echipa multidisciplinară cu îndeplinirea anumitor sarcini pe paliere ierarhice;
  • autoevalua nevoia de formare profesională în scopul inserÈ›iei È™i a adaptării la cerinÈ›ele pieÈ›ei muncii;
  • respecta documentele informative transmise de clienÈ›i, planul de lucru, solicitările creative ale artiÈ™tilor, cerinÈ›ele tehnice formulate de programatori È™i bugetul stabilit pentru proiectul în execuÈ›ie; 
  • dezvolta reÈ›ele profesionale, stabili contacte pentru a menÈ›ine fluxul de informaÈ›ii, stabili relaÈ›ii de afaceri È™i utiliza diferite canale de comunicare profesională;
  • aborda problemele în mod critic, dezvolta idei creative È™i defini planuri de afaceri în contextul mediei tradiÈ›ionale È™i digitale.

Conform COR (Clasificarea ocupaţiilor din România) și ISCO-08/ESCO (Clasificarea europeană a aptitudinilor/ competențelor, calificărilor și ocupațiilor), deținătorul acestei diplome poate activa ca: organizator relații, brand manager, specialist protocol și ceremonial.

Creative thinkers, clever communicators and advertising superheroes are welcomed here.