Licență

Programe de licență
Licență admin September 22, 2022
98% rată de ocupare locuri buget
20 ANI DE EXCELENȚĂ ACADEMICĂ
94% rată de ocupare locuri cămin

Specializarea de Comunicare și Relații Publice din cadrul Departamentului de Comunicare, Relații Publice și Publicitate a fost creată în anul 2001, bucurându-se de cadre didactice tinere care promovează metode de predare bazate pe interacțiunea permanentă cu studenții. Specializarea de Comunicare și Relații Publice s-a afirmat în domeniul educației dedicate comunicării prin flexibilitatea și adaptarea la cerințele pieței forței de muncă, încurajând studenții să exceleze în domeniile  directe și conexe comunicării. Mai mult, studenții noștri sunt încurajați să gândească liber, să fie creativi și să își prezinte opiniile argumentat și într-o manieră deschisă, lucru oglindit și în participarea acestora în număr foarte mare, an de an, la Festivalul Studențesc de Publicitate și la Conferința PR Trend.


Adaptarea specializării la ritmul alert al societății, al tehnologiilor și al informațiilor, reprezintă un principiu și o valoare esențială, regăsite și în implicarea membrilor departamentului în proiecte extracuriculare, respectiv colaborarea cu firmele de specialitate, sub forma de stagii de practică și internshipuri oferite studenților sau oferirea de cursuri specializate, precum cel în parteneriat cu Google Online Academy.


Profilul profesional al absolventului
Secţia de Comunicare şi Relaţii Publice oferă diplomă de Licenţiat în Ştiinţele Comunicării şi urmăreşte să creeze şi să dezvolte abilităţi necesare profesiei de Consilier în comunicare şi relaţii publice. Sub genericul acestei profesii absolvenţii noştri vor putea presta activităţi de consilier de imagine, purtător de cuvânt, specialist în comunicare inter- şi intrainstituţională, mediator, strateg de campanii promoţionale în domeniul PR (PR instituţional, PR politic, PR-produs, PR-ONG, PR cultural, PR sportiv etc.)
Pentru exercitarea acestei profesii, studenţii trebuie să dobândească următoarele competenţe specifice:

  • Competenţe de comunicator: foarte bună stăpânire a resurselor limbajului verbal, paraverbal şi nonverbal în comunicare,
  • Competenţe în elaborarea şi gestionarea de campanii de relaţii publice,
  • Competenţe în elaborarea şi gestionarea de strategii publicitare,
  • Competenţe în aplicarea metodelor şi tehnicilor de cercetare sociologică în domeniul relaţiilor publice şi publicităţii,
  • Competenţe în implementarea şi dezvoltarea sistemelor de comunicare organizaţională în plan intern şi extern,
  • Competenţe de mediator, pentru managementul crizelor şi conflictelor
  • Competenţe în comunicarea interpersonală, inter-instituţională, interculturală şi internaţională.

De asemenea, urmărim formarea de competenţe generale (transferabile), indispensabile oricărei profesii şi, prin urmare, foarte apreciate pe piaţa muncii:

  • capacitate de analiză şi sinteză,
  • capacitate de a empatiza cu mediul social,
  • abilitatea de a percepe corect şi de a exploata eficient tendinţele sociale, politice şi economice de imagine şi conţinut
  • capacitate de asimilare critică, prelucrare şi exploatare a informaţiei teoretice

Toate aceste competenţe, atât cele specifice, cât şi cele generale vor permite absolvenţilor noştri, pe de o parte, să-şi exercite cu succes profesia şi, pe de altă parte, să aibă dorinţa şi capacitatea de a se auto-perfecţiona, de a se adapta continuu unei societăţi în permanentă schimbare.

Specializarea Publicitate la nivel licență a fost înființată în anul 2009, fiind printre primele din România care sunt acreditate să funcționeze. Atunci când am dezvoltat acest program în cadrul Departamentului de Comunicare, Relații Publice și Publicitate am avut în vedere două principii: 1) colaborarea cu industria de profil, cu agențiile de publicitate, comunicare digitală și marketing online astfel încât absolventele și absolvenții programului să se integreze pe piața muncii și 2) actualizarea constantă a conținutului și a modalităților de predare, având în vedere dinamica dezvoltării platformelor de comunicare.

 

Ce înveți la specializarea Publicitate

Principalul pbiectiv al programului este acela de a pregăti specialiști ai industriei publicitare pentru a realiza campanii publicitare, pentru a dezvolta conținuturi publicitare creative, pentru a concepe și a implementa strategii de publicitate, pentru a analiza impactul campaniilor publicitare, pentru implementarea media, atât cea tradițională (print, radio, TV și outdoor), cât şi online și mai ales pe rețelele sociale.

 

Conținutul cursurilor cuprinde teme precum: publicitate pe rețelele sociale, comunicare digitală, publicitate prin intermediul influencerilor, managementul agenției de publicitate, copywritingmedia planning, gamification in publicitate, strategie publicitară integrată, concepte creative în publicitate, publicitate multimedia etc. 

 

Cine predă în cadrul acestui proiect

Profesorii sunt tineri și sunt pasionați de munca pe care o fac, fiind preocupați permanent de noile evoluții ale domeniului.  Unii dintre ei au realizat stagii de pregătire prefesională la universități cu renume din străinătate. Alături de colaboratorii din agențiile de comunicare și publicitate, ei și-au propus să creeze în mod constant un mediu propice pentru tinerii care doresc să urmeze această specializare. Este vorba de oportunitatea pe care o au studenții noștri de a învăța să pună în practică conceptele publicitare și a primi feedback din partea specialiștilor. Cursurile practice, workshopurile organizate în cadrul specializării și stagiile de practică îi aduc pe studenții noștri față în față cu profesioniștii din domeniul publicității.

 

Profil de student

Cel mai frumos este atunci când ai ocazia să lucrezi cu tineri pasionați și curioși. Noi suntem norocoși în privința acestui lucru. Studenții care se înscriu la această specializare sunt interesați de publicitate, sunt creative, sunt firi dinamice cărora le place să învețe lucruri noi, să se implice în proiecte. Dacă nu sunt pasionați de desen, cu siguranță le place să scrie texte, să citească sau să se joace pe calculator. Ne bucurăm să-i avem alături de noi pe acești tineri și suntem tare mândri când realizăm că prin alegerea studierii acestei specializări putem să îi conducem mai aproape de realizarea propriului vis.

Creative thinkers, clever communicators and advertising superheroes are welcomed here.