Domenii de cercetare CoRe

  • Comunicare politică (marketing politic, PR politic)
  • Comunicare organizațională
  • Comunicare mediatică (media tradițională, social media, new media)
  • Comunicare verbală și non-verbală
  • Comunicare publicitară
  • Fake news, post-adevăr și infodemia
  • Relații publice
  • Comunicare inteligentă (utilizarea noilor tehnologii în procesul de comunicare)
  • Strategii creative în procesul de comunicare
  • Branding (branding de produs, branding corporatist, branding de locație, branding senzorial)
  • Comportament de consum și proces decizional
  1. GazePoint GP3 Eye Tracker

Descriere generală

GazePoint GP3 este un dispozitiv de eye-tracking destinat activităților educaționale, de cercetare și formare în domeniul comunicării. Acesta permite analizarea modului în care utilizatorii procesează informația vizuală și identificarea elementelor care atrag atenția în diverse contexte media sau interactive.

Domenii de utilizare

  • Analiza elementelor care captează atenția unui utilizator într-un mesaj vizual.
  • Studiul modului în care participanții navighează pe website-uri, aplicații sau platforme online.
  • Observarea tiparelor de privire în interacțiuni mediate.

Specificații tehnice

  • Utilizare facilă cu vizualizare în timp real a privirii.
  • Suport pentru o gamă largă de cercetări în domeniul comunicării.
  • API deschis pentru experimente personalizate și analiză avansată a datelor.

Tipuri de măsurători

  • Evaluarea atenției vizuale, a fixărilor și generarea de heatmap-uri pentru diferite tipuri de stimuli.

 

  1. Oculus Rift S – VR Headset pentru PC

Descriere generală

Oculus Rift S este o cască de realitate virtuală pentru PC, utilizată în educație, cercetare și training în comunicare. Platforma permite simularea unor situații interactive complexe, facilitând studierea comportamentelor, atenției și interacțiunii în medii imersive.

Domenii de utilizare

  • Activități educaționale și de formare bazate pe simulări VR.
  • Cercetare în comunicare și comportament în medii virtuale.
  • Exerciții de prezentare, persuasiune sau interacțiuni sociale simulate.

Specificații tehnice

  • Tehnologie inside-out tracking fără senzori externi.
  • Display high-resolution cu fast-switch pentru imagini clare și stabile.
  • Design ergonomic cu bandă halo pentru confort sporit.
  • Controlere Oculus Touch pentru interacțiune naturală.
  • Audio pozițional integrat pentru imersiune ridicată.

 

  1. Meta Quest 2 – Advanced All-In-One VR Headset

Descriere generală

Meta Quest 2 este o cască VR all-in-one, autonomă, ideală pentru activități educaționale, de cercetare și training în domeniul comunicării. Fără a necesita cabluri sau PC, oferă flexibilitate crescută în utilizare și mobilitate ridicată.

Domenii de utilizare

  • Lecții, simulări și activități practice în VR.
  • Cercetări privind comunicarea în spații virtuale.
  • Sesiuni de training interactive și colaborative.

Specificații tehnice

  • Sistem all-in-one, funcționează independent, fără PC.
  • Tehnologie de hand tracking integrată pentru interacțiune naturală.
  • Design ușor, confortabil, optim pentru sesiuni lungi și activități la clasă
  1. GazePoint GP3 Eye Tracker

General description

The GazePoint GP3 is an eye-tracking device designed for educational, research, and training activities in communication. It enables the analysis of visual processing, attention allocation, and user interaction with various media and digital interfaces.

Fields of application

  • Identifying which elements of a visual message attract attention first.
  • Studying how users navigate websites, apps, or online platforms.
  • Observing gaze patterns during mediated interactions.

Technical specifications

  • Easy classroom use with real-time gaze visualization.
  • Supports a wide range of communication research.
  • Open API for customized experiments and advanced data analysis.

Measurements

  • Visual attention tracking, fixation analysis, and heatmap generation for different stimuli.

  

  1. Oculus Rift S – VR Headset for PC

General description

The Oculus Rift S is a PC-based virtual reality headset used for educational, research, and communication training applications. It supports immersive simulations that allow for controlled study of behavior, attention, and interaction in virtual environments.

Fields of application

  • VR-based educational and training activities.
  • Communication and behavioral research in immersive settings.
  • Practice scenarios such as presentations, persuasion, or simulated social interactions.

Technical specifications

  • Inside-out tracking with no external sensors required.
  • High-resolution fast-switch display for clear, stable visuals.
  • Ergonomic halo headband for increased comfort.
  • Oculus Touch controllers enabling natural interaction.

 

  1. Meta Quest 2 – Advanced All-In-One VR Headset

General description

The Meta Quest 2 is an all-in-one, standalone VR headset ideal for educational, research, and training activities in communication. It offers high mobility and convenience since it requires no cables or PC connection.

Fields of application

  • Lessons, simulations, and practical VR activities.
  • Research on communication in virtual spaces.
  • Interactive and collaborative training sessions.

Technical specifications

  • All-in-one system functioning independently without a PC.
  • Built-in hand tracking for natural user interaction.
  • Lightweight, comfortable design suitable for long sessions and classroom use.
0:00
0:00