Scurtă prezentare a cursului
Cursul acoperă principalele tendințe emergente în industria media prin introducerea unor reflecții asupra organizațiilor media și cele de comunicare profesională, care au pășit în domeniul dinamic al Internetului ce, la rândul său, le-a determinat mai întâi să înțeleagă acest nou tip de cyber-geography, iar apoi să identifice noi segmente de consumatori de media, restructurându-și, periodic, producția de știri și strategiile de comunicare. Referitor la managementul comunicării publice în era digitală, există o provocare majoră în ceea ce privește identificarea și construirea unor strategii sustenabile datorită dinamismului preferințelor publicului consumator de informație – acestea determină modificări la nivel de format a conținuturilor media, la nivel de mijloc de comunicare utilizate pentru diseminarea informației, de frecvență a comunicării etc. În prezent, instituțiile explorează noi practici (de comunicare), depășind varianta tradițională a relațiilor cu presa (Zerfass; Verčič; Wiesenberg, 2016). Odată cu apariția comunicării cu ajutorul Internetului, precum rețelele de socializare, platformele online de știri și site-urile instituțiilor, practicarea relațiilor publice nu mai poate însemna doar comunicate de presă, evenimente (media) și interviuri de presă, consideră Idil Cakim în cercetarea intitulată “Digital Public Relations, Online Reputation Management” (Duhe, 2004). Prin urmare, instrumentele clasice de comunicare cu media precum comunicatele și conferințele de presă au fost completate de bloguri, podcasturi, live streaming sau rețele sociale, conform expansiunii geometrice a tehnologiei din domeniul comunicațiilor (Perry; Christensen, 2015). Rolul și impactul relațiilor publice în procesul de colectare de știri, impactul presei asupra societății, precum și setul principal de noi competențe necesare practicării relațiilor publice în era digitală a comunicării sunt, de asemenea, acoperite în cadrul acestui curs.
Obiectivele cursului
Cursul își propune ca obiectiv principal să asigure cursantului competenţele necesare pentru a înțelege principalele mecanisme de funcționare a comunicării publice în era digitală. Alte obiective ale cursului se referă la asigurarea competenţelor cursantului de cunoaştere și de identificare a principalelor caracteristici ale industriei media și a celei de comunicare profesională, a categoriilor de public și a platformelor de comunicare utilizate în vederea stabilirii unor strategii eficiente de comunicare publică.
Tematica
- Industria media – producție, distribuție și consum în era digitală.
- Comunicarea specifică în funcție de suporturi media specifice (audio/video/print) / segmente precise de public.
- Tehnici de comunicare cu media – redactarea și trimiterea unui mesaj către public (de exemplu comunicatul de presă), organizarea conferinței de presă, a dosarului de presă.
- Platforme online de comunicare ale organizațiilor, instituțiilor.
- Gestionarea informațiilor publice – tehnici de colectare, producția și distribuție de informații publice.
- Strategii de comunicare de criză.
Instructor
Cristina Nistor
Cristina Nistor, Conf. univ. dr. habil, este cadru didactic în cadrul Departamentului de Jurnalism și Media Digitală al Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării și conducător de doctorat în domeniul Științe ale Comunicării. A fost purtător de cuvânt al Universității Babeș-Bolyai, în perioada 2006-2012. A obținut doctoratul cu o teză despre comunicarea de criză la Universitatea Babeș-Bolyai și a efectuat stagii de cercetare la New York University și la Columbia University din New York, SUA; în Belgia, la Bruxelles, la Institut des Hautes Etudes des Communications Sociales (IHECS); la Central Library of the European Commission; în Germania, la Universitatea Ludwig Maximilians din Munchen, la Institutul de Științe ale Comunicării și Media. A participat la conferințe sau workshopuri în domeniul media și comunicare organizate în universități sau în instituții media din România, Anglia, Franța, Spania, Letonia, Italia, Olanda și Israel. Predă cursuri și coordonează teze de licență, masterat și doctorat în domeniile: Comunicare cu media, Jurnalism radio, Comunicare europeană, Comunicare de criză.
Cui se adresează cursul?
Cursul Managementul comunicării publice se adresează în mod prioritar persoanelor care își desfășoară activitatea profesională în domeniul comunicării publice sau care sunt interesate de aceasta – purtători de cuvânt, ofițeri de presă, redactori în cadrul echipelor biroului de presă, și persoanelor cu funcții de conducere în diferite instituții în a căror responsabilitate se regăsește și gestionarea comunicării publice.
Numărul de ore
10 ore
Raport teorie/practică
6 ore activitate teoretică (prezentare de studii de caz, exemple practice) + 4 ore strategii elaborate de cursanți și feedback
Taxă
450 RON
Cerințe minimale
Participarea la întâlnirile de curs și realizarea proiectelor practice.
Contact
cristina.nistor@fspac.ro, 0264431505