Scurtă prezentare a cursului
Nevoia de a înțelege și de a putea produce materiale de comunicare vizuale eficiente și estetice devine tot mai prezentă în orice context profesional ajutând la înțelegerea corectă a informației la nivel intern și persuasiunea clienților la nivel extern. Din acest motiv, abilitățile de design grafic se transformă din unele foarte specializate în abilități transversale, care sunt un avantaj, dacă nu chiar necesare, pentru foarte multe poziții dintr-o instituție care inițial n-ar fi cerut astfel de aptitudini. În urma acestui curs, participanții vor fi capabili să execute designul grafic pentru diferite produse de comunicare, folosind unelte software pentru a manipula text imagini și alte elemente grafice. Cursul se concentrează pe definirea principiilor de bază de design, analizând exemple existente și pe învățarea practică prin aplicare, discutare și iterație.
Obiectivele cursului
Cursul își propune să ofere conceptele de bază pentru selectarea și aranjarea informației într-un mod ușor de parcurs și de înțeles și plăcut vizual pentru diferite produse de comunicare vizuală (afișe, postări pentru social media, prezentări, pliante, broșuri etc.) și competențele necesare în folosirea diferitelor unelte pentru a le produce (aplicații din suitele Adobe și Affinity, Canva etc.).
Tematica
-
Principii de așezare în pagină – grile, spațiu negativ, relații spațiale
-
Lucrul cu imagini – centre de interes, ghidarea atenției
-
Lucrul cu text – terminologia tipografică, alegerea fonturilor, construirea unei ierarhii, stiluri
-
Utilizarea culorilor – relaționarea culorilor, semnificații și asocieri
-
Identificarea trendurilor – analiza și discutarea unor exemple de design, identificarea surselor de inspirație
-
Procesul de design - cercetare, ideație, producție
-
Producția unor materiale de design folosind softuri specifice + sesiuni de feedback
Instructori
Lect. dr. George Prundaru
Cătălina Ciolan, creative director Vitrina Advertising
Cui se adresează cursul?
Cursul se adresează persoanelor care doresc să se inițieze în designul grafic al materialelor de comunicare vizuală pentru companii, instituții sau evenimente.
Numărul de ore
10 ore
Nr. estimativ de participanți
6 participanți
Taxă
1000 lei/participant
Cerințe minimale
Cursul se va desfășura în laboratoarele FSPAC. Sunt puse la dispoziție calculatoare cu softurile necesare accesibile. Cursanții sunt încurajați să folosească propriile laptopuri, pentru o mai mare facilitate a personalizării spațiului de lucru și pentru continuitate în cazul aplicațiilor din afara sălii de curs. În cazul în care se optează pentru folosirea calculatorului propriu, este recomandată instalarea softurilor din suita Adobe Creative Cloud (Photoshop, Illustrator, InDesign). Versiunea nu este importantă.
Cursanți ar trebui să aibă competențe medii de operare a calculatoarelor (gestionarea fișierelor, arhivare, căutare online, folosirea uneltelor de comunicare online, cunoașterea convențiilor de interfață din sistemele de operare Windos sau MacOS).
Evaluare
Cursanții vor produce materiale vizuale conform unui brief, pentru un anumit eveniment și public țintă. Va fi nevoie de producerea a cel puțin două materiale congruente (de exemplu, afiș și pliant). Vor fi propuse cel puțin 3 variante de concept, iar evaluarea se va face asupra variantelor finale, revizuite în urma discuțiilor colective și feedbackului din partea instructorilor.
Contact
George Prundaru, prundaru@fspac.ro