Scurtă prezentare a cursului
Dezvoltarea tehnologica actuala a creat un context nou de viata si de lucru. Deseori ne simtim asaltati de tehnologie, absorbiti si chiar ne identificam cu aparatura mai mult decat cu oamenii de langa noi. Autocunoasterea deficitara si cunoasterea celorlalti in relatii interpersonale mijlocite genereaza, de multe ori, anxietati sociale si incapacitatea adaptarii la situatie. Acest curs propune o incursiune in inventarul propriilor resurse, capacitati, abilitati cu scopul de a optimiza capacitatea indivudului de raportare adecvata la contextul in care traieste si activeaza profesional.
Obiectivele cursului
Identificarea potentialului individual in context actual
Adaptarea potentialului individual la contextul dat
Dezvoltarea potentialului uman in noile conditii de viata si activitate
Conceperea planului de dezvoltare personala pe termen scurt/mediu/lung
Tematica
1) Dezvoltarea umana si interactiunea sociala. Starile eu-lui. Autocunoastere. Reflectarea eu-lui in media.
2) Valorile umane. Valori personale ca suma a valorilor familiale + valori sociale + valori culturale + valoripromovate de media.
3) Investigarea resurselor personale (capacități) prin raportare la contextul social/mediatic (punctualitate, curatenie, ordine, supunere, politete, seinceritate, incredere in ceilalti, dreptate, harnicie/realizare, spirit economic, fidelitate, constinciozitate, timp, rabdare, contact, iubire/acceptare, tandrete/sexualitate, incredereinsine, speranta, credinta/sens, modelarecusituatiileexemplificate)
4) Atitudinile : acceptare neconditionata, empatie, congruența, colaborare, responsabilitate, respect, incredere in sine, gandire pozitiva. Atitudini sociale, atitudini interpersonale, atitudini”imprumutate” din media. Abilitatile sociale, de interrelationale : observarea, comunicarea asertiva, adresarea intrebarilor, ascultarea activa, incurajarea in comunicare, reflectarea empatica, oferire de feedback.
5) Convingeri raționale și iraționale in relațiile personale și sociale: Gandirea catastrofica: totul sau nimic, maximilizare-minimizare, cerinte absolutiste, intoleranta la frustrare, etichetarea, personalizarea si acuzarea, iluzia controlului, evaluare globala negativa= calificarea pozitivului, saritul la concluzii, gandire emotionala, gandirea in termeni niciodata si intotdeauna, supra generalizare.
6) Investigarea și analiza situațiilor problema. Oportunități și obstacole în dezvoltare. Soluții personale și soluții dezirabile social/mediatic.
7) Analiza cost-beneficiu in plan personal/professional/social. Analiza SWOT individual în raport cu modelele promovate prin media de societatea actuală.
8) Plan de dezvoltare individual petermenscurt/mediu/lung. (Stabilirea obiectivelor: incotro merg, strategia, cum ajung acolo; planul de actiune: cum sprijin mersul zilnic al procesului; actionam; revizuim).
Instructori
Claudia Chiorean
Claudia Chiorean este asistent de cercetare în domeniul psihologiei media, psiholog clinician și consilier pentru dezvoltare personală. A susținut un doctorat în domeniul mentalului colectiv și preda cursuri de sociologia și psihologia comunicării. Activează în cadrul Centrului de Cariera FSPAC în calitate de psiholog clinician și consilier pentru orientare în carieră și dezvoltare personală.
Cui se adresează cursul?
Studentilor si absolventilor de facultate care vor sa-si dedice o parte din timp pentru dezvoltarea propriilor abilitati, capacitati, resurse intr-un context mediatic nou, dinamic, provocator, care impune flexibilitate si adaptare.
Numărul de ore
Nr. de ore față în față (și nr. de ore on-line dacă este cazul): 8 workshop-uri X 2 ore; 1 ora on-line/individual.
Raport teorie/practică
30% teorie- 70 % practica
Numărul de ore de materiale video
10 ore
Taxa de participare
500/cursant
Contact
chiorean@fspac.ro, 0724889233