Scurtă prezentare a cursului
Antreprenoriatul, dincolo de profesie sau domeniu de activitate, este una dintre alegerile esențiale din viața unui om și țin de destin, căci poți alege să fii: patron (proprietar), adică persoană independentă financiar și decizional; angajat (salariat), deci persoană dependentă financiar și decizional; sau poți decide să fii antreprenor (intermediar), adică persoană semi-independentă financiar, dar independentă decizional. Mulți aleg antreprenoriatul și mai mulți ar face-o dacă ar ști cum. Antreprenoriatul în media era o aventură interzisă în urmă cu 10-15 ani, dar dezvoltarea tehnologiei digitale a schimbat fundamental paradigma comunicării, oferind noi căi și oportunități pentru spirite deschise și inventive. Cursul de Antreprenoriat în media digitală te ajută să înțelegi de ce să devii jurnalist antreprenor în noul ecosistem media și îți arată și câteva din căile prin care ai putea s-o faci. Niciun demers formativ nu se poate angaja să livreze inteligență, curaj, tenacitate, inspirație (pentru a deveni bun antreprenor), dar te poate ajuta/încuraja/inspira să le descoperi/găsești, să le stăpânești și să le folosești. Printre antreprenori există vorba că orice criză e o oportunitate. Învață să crezi că e așa și pentru tine.
Obiectivele cursului
- Obiectivul general al cursului este inițierea participanților în domeniul antreprenoriatului aplicat mediei digitale în contextul transformărilor tehnologice și al disfuncționalităților financiare din cadrul sistemului media clasic.
-
Alte obiective:
• Înțelegerea modului în care tehnologia a transformat peisajul mediatic actual
• Înțelegerea și însușirea noului ecosistem media
• Însușirea și înţelegerea dinamicii și a oportunităților de afaceri ce apar în industria media
• Conceperea și implementarea unui proiect pentru o instituție media digitală, nouă, inovativă, sustenabilă din punct de vedere editorial și financiar
• Însușirea, înțelegerea și aplicarea unor noi modele de afaceri în ecosistemul mediei digitale
• Dobândirea unei experiențe practice prin crearea unui model de afacere proprie dezvoltat în cadrul cursului
Tematica
-
Ce este antreprenoriatul
Cine și de ce ar deveni antreprenor
De ce antreprenor în media digitală
Starea, dinamica și tendințele noului ecosistem media
Perturbările digitale, rolul și consecințele generate de acestea
Finanțarea afacerilor media, noi modele de afaceri în era digitală, noi mijloace de finanțarea a afacerii știrilor
Planul de afaceri media, o instituție în continua mișcare, prospectare, ameliorare
Inovativitatea: transformare, dezvoltare, supraviețuire
Corwdfunding și crowdsourcing
Tendințele media, perspectivele pe termen scurt și mediu
Instructor
Viorel Nistor este cadru didactic în cadrul Departamentului de Jurnalism și Media Digitală al Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, cu o experiență la catedră de cincisprezece ani. În aceeași măsură, deține o experiență profesională vastă și variată, dobândită în peste cincisprezece ani de activitate jurnalistică. Este autorul unor studii aprofundate de jurnalism, apărute în publicații de specialitate, unele ca premiere pentru România (Antreprenoriat în media digitală, Crowdfunding, o soluție de finanțare pentru jurnalism, Presa alternativă în România și altele). Este, de asemenea, autorul volumului „ALTER-MEDIA. Provocări noi și vechi ale jurnalismului”, apărut în anul 2018, dedicat celor mai acute probleme ale jurnalismului în era digitală și celor mai inovative și actuale soluții de supraviețuire/dezvoltare ale acestuia. Este inițiatorul și creatorul unor cursuri noi, care au fost propuse pentru prima data în România (în contextual deschiderii noii linii de studiu de Media Digitală din cadrul Departamentul de Jurnalism), precum Antreprenoriat în media digitală, Crowdfunding și crowdsourcing sau Jurnalism de date. Predă cursuri și coordonează lucrări de licență și masterat în domeniile Managamentul instituțiilor media, Jurnalism economic, Jurnalism de investigație, Jurnalism politic.
Cui se adresează cursul?
Cursul este destinat jurnaliștilor activi (ce-și doresc să devină antreprenori media și/sau jurnaliști independenți), foștilor jurnaliști (care caută o altă cale de a întoarce la profesie), managerilor de presă inovativi (ce sunt preocupați de noi soluții de dezvoltare/supraviețuire) și tuturor celor ce doresc să-și urmeze vocația jurnalistică sau hobby-ul în noul context mediatiac și tehnologic, accesibil și deschis inițiativei și inovației.
Numărul de ore
12 ore (întâlniri față în față)
Raport teorie practică
Distribuția este de 6 ore teorie/6 ore practică (studii de caz, demonstrații, aplicații)
Taxă
600 RON
Cerințe minimale
Cursanții vor utiliza echipamente proprii (laptop, tablet, smartphone) în cadrul demonstrațiilor și aplicațiilor din cadrul cursului. Cele două/trei întâlniri (de câte șase/patru ore) vor avea loc la sfârșit de săptămână, în spațiile didactice ale FSPAC, în săli prevăzute cu videoproiector. Aplicanții vor avea disponibilitatea dezvoltării unei idei (proiect) proprii.
Contact
nistor@fspac.ro; 0744.204.682