Delia Cristina Bălaș (Balaban)
Prof. dr. habil.
FSPAC, UBB
balaban@fspac.ro
Delia Cristina Bălaș (Balaban)
Prof. dr. habil.
FSPAC, UBB
balaban@fspac.ro

Cine sunt

Vezi varianta în engleză
Ultima actualizare anuală: 21 octombrie 2022
Delia Cristina Balaban este profesor de științe ale comunicării și director al Școlii Doctorale de Comunicare, Relații Publice și Publicitate. Este fondatoarea unuia dintre puținele programe de Publicitate (licență și master) din România. Are un masterat și un doctorat obținute la Universitatea Europeană Viadrina, din Frankfurt/Oder, Germania. A efectuat mai multe cercetări postdoctorale în străinătate și a fost Fulbright senior visiting scholar la Universitatea din Georgia, Athens, SUA.

Pe ce mă axez acum

Social Media Influencers
0%
Publicitate pe rețelele sociale online
0%
Realitate virtuală
0%

Cercetare

Cele mai recente 4 conferințe
2022
ECREA Annual Conference, Aarhus
October 2022
2022
ICA Annual Conference, Paris
May 2022
2022
DGPuK Advertising Division Conference, Under the Influence, Cluj-Napoca
October 2022
2022
ECREA Annual Conference (online)
September 2022
Cele mai recente 4 publicații - articole, cărți etc.
2022
Balaban, D.C., Szambolics J., and Chirică, M. (2022). Parasocial relations and social media influencers' persuasive power. Exploring the moderating role of product involvement
Acta Psychologica, Volume 230, October 2022, 103731, https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2022.103731
2022
Balaban, D. C., Mucundorfeanu M., and Muresan, L.I. (2022), Adolescents’ Understanding of the Model of Sponsored Content of Social Media Influencer Instagram Stories
Media and Communication, 10(1), 305-316. https://doi.org/10.17645/mac.v10i1.4652
2022
Balaban, D. C. and Szambolics, J. (2022). A Proposed Model of Self-Perceived Authenticity of Social Media Influencers
Media and Communication, 10(1), 235-246. https://doi.org/10.17645/mac.v10i1.4765
2021
Balaban, D.C., Mucundorfeanu M., and Naderer, B., (2021) The Role of Trustworthiness in Social Media Influencer Advertising: Investigating Users’ Appreciation of Advertising Transparency and Its Effects
Communications: The European Journal of Communication Research, online first December 17, 2021 https://doi.org/10.1515/commun-2020-0053
Domenii de interes
  • Publicitatea, atât în forme tradiționale, cât mai ales pe social media
  • Native advertising
  • Publicitatea prin intermediul influencerilor din social media (SMI)
  • Advertising literacy
  • Efectele publicității asupra copiilor și a adolescenților
  • Comunicare politică pe rețelele sociale
  • Privacy protection behavior in comunicarea pe rețelele sociale
Cursuri
Licență
Curs
Comunicare publicitară, anul 1 CRP și Publicitate, anul 3, Media digitală, anul 1, CRP germană
Curs
Comunicare mediatică, anul 2 CRP și Publicitate
Curs
Tehnici de promovare în social media, anul 3 CRP și Publicitate
Masterat
Curs
Publicitate, anul 1 Master Publicitate
Curs
Campanii și strategii de publicitate, anul 2 Master Publicitate
Curs
Seminar de cercetare, anul 2 Master Publicitate
Curs
Promovare prin intermediul social media, anul 2 Master PR & Advertising (linia engleza si linia germana)
Doctorat
Curs
Teorii ale comunicării