admitere

Anunțuri

  • [15.06.2022] OPORTUNITATE DE BURSE PENTRU CERCETARE APLICATIVĂ. APEL DE SELECȚIE DOCTORANZI ȘI CERCETĂTORI POSTDOCTORALI: POCU/993/6/13/153310 „Dezvoltarea competențelor de cercetare avansată şi aplicată în logica STEAM + Health”

    Toate detaliile sunt disponibile aici.

    • Calendarul de selecție - 16.06-31.07.2022.
    • Dosarul cuprinde: Fișa de înscriere, declarație de evitare dubla finanțare, raport de autoevaluare a activițătii științifice și un plan de valorificare a cercetării (max. 5 pag).
    • Selecția se va realiza pe baza unui punctaj calculat ca 40% activitate de cercetare (publicații, conferințe, proiecte etc.) și 60% susținerea într-un interviu online, a planului de valorificare a cercetari

    Sunt eligibili:

    • STUDENȚII DOCTORANZI CARE DIN 01.10.2022 VOR FI IN ANUL III
    • STUDENȚII AFLAȚI ÎN ULTIMUL AN DE PRELUNGIRE (ATENȚIE, NU GRAȚIE). De asemenea, în cazul în care sunt doctoranzi acum în anul III care din 1 octombrie 2022 doresc să solicite o prelungire de 2 semestre (1 an), atunci vor fi eligibili pentru selectie
    • CERCETĂTORII POSTDOCTORALI ÎNSCRIȘI LA UN PROGRAM DE CERCETARE AVANSATĂ
    • IAR CUMULATIV:
      1. să fie cetățeni UE cu domiciliul sau reședința legală în România, într-una dintre cele șapte regiuni de dezvoltare vizate de proiect (Nord-Est, Nord-Vest, Vest, Sud-Vest Oltenia, Centru, Sud-Est, Sud-Muntenia).
      2. doctoranzii să demonstreze calitatea de studenți doctoranzi cu adeverință de înmatriculare la studii universitare de doctorat (buget sau taxa) sau
      3. cercetătorii postdoctorali să dețină titlul științific de doctor, obținut în România sau în străinătate, cu cel mult cinci ani înainte de admiterea la programul postdoctoral și să fie admiși la un program de cercetare avansatadin cadrul UBB.

    Avantaje:

    1. Bursă lunara în cuantum de 400 de euro pentru doctoranzi și 600 de euro pentru cercetătorii postdoctorali
    2. Implicarea într-un program de cercetare aplicativă în colaborare cu entități relevante în domeniu si stagii de cercetare aplicativă la un agent economic sau într-o altă instituție în domeniul de cercetare, cu sprijinul unui mentor pe parcursul a 12 luni - 01.10.2022-30.09.2023
    3. Oportunitatea de a participa la module de formare pe tematici actuale (Utilizarea avansata a bazelor de date pentru cercetare pe domenii de interes, Pregatirea si realizarea expunerilor de cercetare avansata pentru conferintele internationale de profil, Prezentarea rezultatelor cercetarii intr-un limbaj accesibil si adecvat care sa permita un transfer tehnologic si cognitiv eficient, Curs introductiv pentru dezvoltarea competentelor de marketing, promovare, legislatie si etica si integritate academica, Modul introductiv de realitate virtuala – partea 1 Cum putem sa folosim realitatea virtuala in cercetarea avansata si in educatie si partea 2 - Noua pedagogie universala in pandemie si postpandemie.)
    4. Susținerea valorificării cercetării prin preluarea costurilor pentru taxe publicații și participări la evenimente științifice
    5. Colaborarea în rețea cu parteneri instituționali relevanți în domeniile de specializare inteligentă
    6. Premierea finalizării programului de doctorat și a celui postdoctoral până la 30 octombrie 2023 cu 4000 de lei

    Locuri eligibile: 42 de locuri pentru doctoranzi și 30 pentru cercetători postdoctorali.

  • [01.11.2021] Histories of Digital Journalism 2022 / Call for Papers

    Although the shared past of digitization and journalism stretches back at least to a half-century, digital journalism history is a field still in formation. Building on the momentum of the recent "historical turn" in digital media and internet studies, the aim of the conference is to bring together an interdisciplinary network of scholars to interrogate digital journalism histories and to start a global critical exchange on various approaches to and aspects of historicising digital journalism.

    As digital journalism has been re-configured by socio-historical contradictions of communication and complexities of its technological innovations, journalism scholarship should continuously strive for enhancing critical exchange to advance studies that intersect with numerous disciplines, theoretical approaches and methodological traditions. Emphasis of the conference is on the plurality of histories instead of one single digital journalism history, acknowledging diachronic as well as synchronic complexities of social relations, political contingencies, cultural traditions and power configurations between journalism and digitisation. Instead of enforcing one great master narrative, the conference aims to offer a space to embrace the co-existence of parallel, sometimes complementing, often conflicting historical investigations and narratives.

    By aiming to explore the intersections of history, culture, digital technology and journalism, the conference welcomes papers and panels that are grounded on diachronic or synchronic explorations of digital journalism "pasts", while elaborating the relevance of its historical findings for digital journalism "futures". The conference invites theoretical and methodological reflections on historicising digital journalism as well as original single case studies or comparative inquiries into the phenomena from the decades of the long digital revolution of journalism. The conference welcomes papers that examine the digital journalism histories of the global "centers" and we especially encourage inquiries from the "peripheries" of digital journalism development and scholarship.

    Possible topics include, but are not limited to:

    1. Mythologies of technology: reconsidering "dead" and "new" technologies in journalism
    2. Transforming social control in the digitized newsroom: investigating separation and integration tendencies
    3. Re-configuring the labour process in digital journalism: between standardisation and creativity of digital news production
    4. Digital platforms, tools and practices in journalism: from Teletext, CD-ROMS and Minitel to www, smartphones and social media
    5. Changing skillsets in digital journalism: deskilling, reskilling, upskilling newsworkers
    6. (Dis)continuities of forms and genres in journalism
    7. Labour relations of digital journalism: standardisation, precarisation, entrepreneurialism
    8. Liquefied identities of digital journalism: boundary work between “online" and "offline" journalists, "professional" and "citizen” journalists, journalists and "technologists", "journalists" vs "bloggers"
    9. Re-inventing journalistic profiles: from "mouse monkeys", "meta journalists" to "robot journalists"
    10. Digitized audiences between participation and commodification
    11. Business models of digital journalism: from legacy media ecosystem to platform capitalism
    12. Ethical, legal and regulatory issues of digital journalism: from www to automation
    13. Particular online journalistic genres moving online: digital music, sport, food journalism

    Technical details and important dates

    Deadline for submitting abstracts and panel proposals is November 20, 2021 (CET).

    Please submit all submissions via this online form.

    Panel proposals should consist of 3 or 4 papers, and all the paper abstracts belonging to a proposed panel should be submitted individually through the form. The maximum length for panel and paper abstracts is 400 words.

    Conference talks will be 15 minutes long followed by 5 minute long discussions.

    Further information will be found on the constantly updated website:

    Organizers and contact information

    The conference will be held at Budapest University of Technology and Economics (BME), and is jointly organised by the Department of Sociology and Communications, Faculty of Economic and Social Sciences, BME and the Social Communication Research Centre, University of Ljubljana (UL).

    Should you have any questions, please feel free to contact the organizers:

    Dr. Tamas Tofalvy, Associate Professor (BME) tofalvy.tamas@gtk.bme.hu

    Dr. Igor Vobic, Associate Professor (UL) igor.vobic@fdv.uni-lj.si

  • [29.10.2021] 3RD YECREA JOURNALISM STUDIES SECTION PHD-WORKSHOP

    Utrecht, Țările de Jos

    Termenul limită pentru depunerea abstractelor : 7 noiembrie 2021

    YECREA Journalism Studies Section invită doctoranzi să-și depună propunerile pentru cel de-al 3-lea workshop de doctorat găzduit la Conferința ECREA Jurnalism Studies Section 2022 de la Universitatea de Științe Aplicate din Utrecht. Acest workshop își propune să pună în legătură cercetători în jurnalism cu colegi cu experiență în domeniu.

    Colocviul va avea loc pe 2 martie 2022, la Universitatea de Științe Aplicate din Utrecht. Scopul este de a oferi mentorat membrilor studenților doctoranzi ai Secției de Studii Jurnalistice. Participanții vor avea ocazia să își prezinte proiectele de doctorat și să primească feedback detaliat de la cercetătorii care lucrează pe subiecte conexe.

    Acceptăm toate proiectele de doctorat teoretice și empirice care se concentrează pe cercetarea în jurnalism. De asemenea, susținem cu fermitate propunerile candidaților doctoranzi la începutul sau la mijlocul proiectului lor, deoarece aceștia beneficiază cel mai mult de feedback.

    Doctoranzii interesați trebuie să trimită următoarele:

    1. un rezumat de 500 de cuvinte care subliniază 1) subiectul, 2) raționamentul din spatele alegerii, 3) abordarea teoretică și 4) dacă este cazul, aplicarea empirică,
    2. un document separat cu numele, afilierea instituțională, data estimată a absolvirii și coordonatorul,
    3. o listă ordinată de cinci respondenți potențiali (vă rugăm să încercați să alegeți savanți care ar putea participa la o conferință de secțiune în context european).

    Vă rugăm să trimiteți e-mailul trimiterilor dvs. la Phoebe Maares (phoebe.maares@univie.ac.at) până la 7 noiembrie 2021. Trimiterile vor fi analizate printr-un proces de examinare dublu-orb și vom trimite o notificare de acceptare până în decembrie 2021. Nu va exista nicio taxă pentru participarea la workshop, deoarece Centrul de Cercetare Jurnalism de calitate în tranziție digitală de la Universitatea de Științe Aplicate din Utrecht sprijină cu amabilitatea workshop-ul. Pentru a participa la Conferința ECREA JSS, participanții vor trebui să se înregistreze și să plătească separat taxa de conferință.

    Participanții ale căror rezumate vor fi acceptate vor fi rugați să trimită o lucrare completă de până la 6000 de cuvinte până la 2 februarie 2022 (obligatoriu pentru participare). Acesta va fi trimis respondenților selectați pentru a le oferi o imagine cuprinzătoare a proiectului.

    Mai multe informații sunt disponibile pe acest site.

  • [29.04.2020] Susținere publică a expunerilor orale și a tezei de doctorat în regim online

    Proceduri de susținere publică a expunerilor orale și a tezei de doctorat în regim online – în starea de urgență poate fi consultată aici.

  • [09.01.2020] Înscriere proiect POCU 123793 Cercetător, viitor antreprenor - Noua Generație

    Se organizează a doua serie de admiteri în proiectul POCU 123793 Cercetător, viitor antreprenor - Noua Generație, care îi vizează pe studenții Doctoranzi de an 2 și Post-doctoranzi.

    Informațiile despre înscrierea doctoranzilor și post-doctoranzilor în proiectul POCU 123793 și documentele care urmează a fi completate, le găsiți publicate aici.

    La butonul Grup Țintă găsiși informațiile legate de calendarul de înscrieri pentru doctoranzi și post-doctoranzi și documentele pe care aceștia trebuie să le completeze și să le depună la Oficiul Programelor Europene (Str. M. Kogălniceanu, nr. 3, biroul 4). Aceste documente sunt identice atât pentru doctoranzi, cât și post-doctoranzi. Dacă studenții au întrebări, le recomandăm să ne scrie la adresa career@ubbcluj.ro.