În anul 2009, în cadrul departamentului a fost înființată specializarea Publicitate. Apropierea față de piața de profil, relația bună de colaborare pe care o avem cu agențiile de publicitate din Cluj-Napoca, numărul mare de tineri pasionați de domeniul publicitar ne-au convins și motivat să punem bazele acestei specializări. Drumul nu a fost ușor, dar cu muncă, răbdare și pasiune am reușit. Am fost printre primele departamente din țară care au înființat această specializare academică.

Ce înseamnă sa faci publicitate

Pare extrem de simplu. Ce poate fi așa de complicat să vorbești despre produsul sau serviciul pe care îl oferi oamenilor spre vânzare? Trebuie doar să găsești tonul potrivit și să te decizi ce fel de cuvinte vei folosi pentru a convinge. Dar cum vei reuși să creezi din acest produs un brand? Așadar, lucrurile încep să se complice. Aici încercăm să găsim răspunsuri la aceste întrebări. Începem cu informațiile teoretice. O dată asimilate aceste concepte, încercăm să simulăm campanii publicitare, campanii sociale. Unele dintre acestea ajung să fie realizate, exact așa cum se întâmplă în practică, cum fac cei din agențiile adevărate de advertising. Partea de cercetare este extrem de importantă. Proiectele de cercetare pe care le realizăm individual sau împreună cu studenții noștri au direcții diverse.

Obiectivele programului sunt de a pregăti specialiști ai industriei publicitare pentru departamentele creative, pentru departamentele de strategie, planificare şi cercetare, pentru departamentele media şi pentru cele de producţie din agenţiile de publicitate.

Profesorii, tineri și pasionați de munca pe care o fac, alături de colaboratorii din agențiile de publicitate, și-au propus să creeze mediul propice pentru tinerii care doresc să urmeze această specializare. Este vorba de oportunitatea pe care o au studenții noștri de a învăța conceptele teoretice pe care le pot pune apoi în practică și primi feedback din partea specialiștilor. Cursurile practice, workshopurile organizate în cadrul specializării și stagiile de practică îi aduc pe studenții noștri față în față cu profesioniștii din domeniul publicității.

Profil de student

Cel mai frumos este atunci când ai ocazia să lucrezi cu tineri pasionați și curioși. Noi suntem norocoși în privința acestui lucru. Studenții care se înscriu la această specializare sunt interesați de domeniul marcom (marketing-comunicare), au pasiuni, sunt firi dinamice cărora le place să învețe lucruri noi, să se implice în proiecte. Dacă nu sunt pasionați de desen, cu siguranță le place să scrie texte, să citească sau să se joace pe calculator. Ne bucurăm să-i avem alături de noi pe acești tineri și suntem tare mândri când realizăm că prin alegerea studierii acestei specializări putem să îi conducem mai aproape de realizarea propriului vis.