Definirea şi clasificarea media, istoria mijloacelor de comunicare în masă, teoriile privind utilizarea şi efectele media constituie temele centrale ale cursului de Comunicare mediatică.

Pentru a fi un bun specialist în domeniul ştiinţelor comunicării şi în relaţiile publice este important să fie asimilate informaţii despre structura sistemului media şi despre dezvoltarea sa istorică. Pentru a putea crea campanii de succes este important să ştim care sunt preferinţele media ale publicului nostru ţintă, care sunt caracteristicile comportamentului său de consum media. Acesta este motivul pentru care cursul de faţă include un capitol despre consumul şi utilizarea media, un capitol despre stuctura sistemului media. Dezvoltarea media este rezultatul unui proces complex, nu putem vorbi despre media dincolo de alte variabile care definesc societatea. Media este un sistem care interacţionează cu sistemul politic, cu sistemul economic, chiar cu sistemul social şi educaţional. Dacă la mijlocul secolului trecut se credea că media este atotputernică în influenţarea comportamentelor utilizatorilor, în deceniile care au urmat, teoriile dezvoltate au infirmat această asumpţie, mergând până la ideea că mass media exercită doar influenţe limitate asupra utilizatorilor. Ultimele trei decenii au reprezentat o reîntoarcere la ideea că media influenţează într-o manieră diferenţiată publicul, care însă are un caracter activ.   


comunicare mediatica.pdfcomunicare mediatica.pdf