Profiluri de carieră

Editorii online și social media creează, administrează și monitorizează conturi și prezența de social media (Facebook, X, Instagram) pentru firme, instituții și proiecte sau campanii de comunicare, utilizând conținut original și strategii comunicaționale specifice.

Editorii multimedia creează conținut foto, audio-video și interactiv, aplicând cunoștințe de planificare a producției, visual storytelling, înregistrare și editare pentru a produce clipuri video, reportaje multimedia, narațiuni interactive pentru Web.

Proiectanții Web și de experiență a utilizatorului creează grafică, interfețe și site-uri Web statice și dinamice utilizând cunoștințe de HTML, CSS, Photoshop, InDesign, Muse și de instalare, configurare și administrare a unor sisteme de management de conținut Web (WCMS).

Extrage date de pe Web (folosind tehnici de Web Scraping și interogări API) și din baze de date cu acces liber, le prelucrează și le analizează, creând rapoarte și vizualizări de date (infografice interactive) pentru public sau clienți.

Inițiază afaceri în mediul online în special sub forma unor site-uri axate pe conținut, comunități virtuale sau servicii sau a unor aplicații pentru dispozitive mobile, aplicând modele de planuri de afaceri specifice mediului online.

Prelucrează și organizează conținuturi multimedia digitale (text, foto, audio, video), planifică și administrează publicarea pe site-uri Web utilizând sisteme de management de conținut Web – WordPress, Joomla, Drupal, Concrete5 etc.

Cursuri

Acest program de 180 credite ECTS este structurat pe șase semestre.

Semestrul 1 (octombrie-februarie)

  • Introducere în studii media
  • Introducere în științele comunicării – Comunicare vizuală
  • Genuri și formate în media digitală
  • Sisteme de management de conținut Web
  • Editare în limbaje Web: HTML și CSS
  • Platforme digitale
  • Curs opțional (1)

Semestrul 2 (februarie-iulie)

  • Bazele fotografiei. Fotojurnalism
  • Jurnalism audio
  • Jurnalism vizual
  • Montaj audio-video
  • Editare foto
  • Practica profesională (1)
  • Curs opțional (2)

Semestrul 3 (octombrie-februarie)

  • Analiza datelor digitale
  • Designul experienței utilizatorului
  • Uzabilitate și proiectarea interacțiunii
  • Teoria noilor media
  • Practica profesională (2)
  • Curs opțional (3)
  • Curs opțional (4)

Semestrul 4 (februarie-iulie)

  • Multimedia
  • Legislație media europeană
  • Comunicarea pe dispozitive mobile
  • Psihologie media
  • Practica profesională (3)
  • Curs opțional (5)
  • Curs opțional (6)

Semestrul 5 (octombrie-februarie)

  • Etica și deontologie media
  • Metode de cercetare media
  • Comunicare online
  • Cultura jocurilor video
  • Tehnici de comunicare cu media
  • Curs opțional (7)

Semestrul 6 (februarie-iulie)

  • Analiză media și gândire critică
  • Ilustrație muzicală
  • Animație și efecte vizuale
  • Antreprenoriat în media digitală
  • Curs opțional (8)
  • Curs opțional (9)
  • Elaborarea lucrării de licență

Pregătire practică și extracurriculare

UBB Radio Online este un post de radio studențesc-școală cu o grilă de program adresată studenților, fondat în 2007.

UBBTV este un proiect TV și video inițiat  în anul 2010 și dezvoltat de către studenți sub îndrumarea cadrelor didactice de specialitate.

Redacția StudentPress pune în lumină oamenii extraordinari din jurul nostru și descoperă prin povești lumea în care trăim.

Fotoclubul 50mm este un proiect extracurricular, inițiat de studenții pasionați de fotografie, în anul 2010.

MediaProject este proiectul extracurricular de producție video și multimedia al studenților.

Află mai multe despre stagiile de practică, instituțiile partenere și alte oportunități de practică.